חפש

פוליריתמיקה בראיה גלובלית

חקירת שפת הקצב האוניברסלית בתרבויות שונות ברחבי העולם. פירוקה והבנתה של השפה הריתמית הייחודית לכל אזור ותרבות בראיה לינארית ושכבתית והבאתה אל מערכת התופים.

תוכן הקורס:
– הכרות עם כלי נגינה שונים מתרבויות שונות בעולם.
– חקירה של מקצבים ממערב אפריקה – גאנה, מגוון מקצבים מרתקים.
– Toumani Diabate גדול נגני הקורה (Kora) שיצאו ממאלי, מערב אפריקה. מקצבים, Feel
– Bassekou Kouyate אחד מנגני ה Ngoni הבולטים שיצאו ממאלי – גרובים, מקצבים ו Feel
– מקצבים שונים ממערב אפריקה 12/8 מול 4/4 – מודולציה מטרית. 
– כלי הקשה בולטים של מערב אפריקה.
– חקירה של מקצבים מצפון מערב אפריקה – התמקדות במספר שבטים במרוקו: Gnawa, Houara, Berber. מקצבים במשקלים שונים, פולירתמיקה לינארית ורב שכבתית.
– ריקוד שבט האוו’רה על חביות כחלק מהגרוב הכללי של ההרכב! 
– Karim Ziad השראה גדולה לכל מה שקשור במוזיקה שיצאה מצפון מערב אפריקה. נבחן שלל קטעים שנכתבו על ידו בהשראת המוזיקה המסורתית של מרוקו. פוליריתמיקה לינארית ושכבתית.
– הכרות עם כלי הקשה ופריטה מסורתיים של מרוקו.
– חקירה של מקצבים מקובה – פולירתמיקה שכבתית ולינארית. חקירה של ה clave בשינויי משקלים (מודלציה מטרית).
– הכרות עם כלי הקשה שונים מקובה. 
– דרום הודו , קונקול, סדרות רתמיות, רידוקציות של משפטים, Ti Hai, הרחבה וכווץ של משפטים.
– כלי הקשה שונים מצפו ודרום הודו.
– Dhafer Youssof נגן עוד מחונן במקור מטוניס אשר כבר הצליח להשפיע רבות על הפיג’ן האתני בעולם. פוליריתמיקה לינארית.
– Tigran Hamasyan פסנתרן ארמני מרתק אשר חדר אל לב העשיה המוזיקלית בפיוג’ן/ג’אז/אתני העכשווי – פולירתמיקה לינארית.
– MIguel Zenon הוא נגן אלט מדהים במקור מפורטו ריקו אשר כבר השאיר חותם בג’אז/ פיוג’ן הלטיני – פוליריתמיקה לינארית.  
– הדומה והשונה בין סגנונות ברחבי הגלובוס – סמבה (ברזיל) וגנוו׳ה (מרוקו), מאלי (מערב אפריקה) ועוד. 


מרצה: נעם לנדסמן ∙
תחום: נגינה וביצוע
חובה במגמה: מסלול ביצוע תופים
משך הקורס: שנתי
שעות שבועיות: 2
נקודות אקדמיות: 4
תנאי קדם:
תנאי קדם - הערות:

לפגישת ייעוץ חינם