הכשרת מנחי קבוצות באמצעות מוסיקה

הכשרת מדריכי מוסיקה למגוון גילאים: לגיל הרך, ילדים ונוער עד למבוגרים, הגיל השלישי ובתי אבות.

הקורס משלב הדרכת מוסיקה והעשרת דרכי הוראה והנחייה באמצעות פיתוח המרחב היצירתי של הקבוצה. כל זאת באמצעות כלים ופעילויות לבניית וגיבוש קבוצה, במתן כלים לביטוי עצמי, בטחון ומנהיגות מגיל הילדות ועד בגרות.

הקורס ייערך כסדנה המשלבת לימוד עיוני (כולל מושגי יסוד מתחום המוסיקה) עם התנסות מעשית, ויעניק למשתתפיו כלים לשלוב מוסיקה בהוראה קבוצות שונות. כל זאת – במגוון טכניקות ופעילויות שניתן ליישמן בפעילויות בגן הילדים, בבית הספר ובקבוצות בוגרים, באמצעות האזנה לשירים וליצירות מוסיקליות מתקופות ומסגנונות שונים נגינה, שירה, משחק ותנועה.

יושם דגש על כלים לגיבוש ויצירת קבוצה. איך בונים מחויבות ודאגה לקבוצה, גיבוש רעיון וחזון, הופעה בפני הקבוצה, יכולת המצאה, נוכחות וכריזמה, זיהוי התנגדויות, התמודדות עם רגשות, כעסים ומצבים קיצוניים, איך לעקוף הגנות של ילד או של בוגר, זיהוי מניעים, העצמה ועידוד היצירתיות של היחיד בתוך הקבוצה. כמו כן נעבור הרפתקה מוסיקלית בה נלמד על המוסיקה כשפה ועל מרכיביה הבולטים (מפעם-מקצב-משקל, עצמה, פיסוק-מבניות-זרימה, גובה, גוון-תזמור, סולו-טוטי, מרקם) ועל יחסי הגומלין בין המוסיקה ושפתה ובין עולמות תוכן אחרים.

מועד פתיחה: יעודכן בהמשך
אורך הקורס: 8 מפגשים של 3 שעות
מועדי הקורס: יעודכן בהמשך
למי הקורס מתאים: מוסיקאים, סטודנטים למוסיקה, גננות/ים, ומורות/ים, מנחי קבוצות והורים.


    למידע נוסף השאירו פרטים


    מאשר/ת קבלת הודעות וניוזלטר מרימון


    הקורס זוכה לתגובות מדהימות בקרב המשתתפים, להלן מספר רשמים של המשתתפים:

    "כל שיעור הוא זכות ותרפיה לנפש קודם כל לפני הכלים שניתנים לנו לעבודה עצמה. שמחה שאני עוברת את התהליך הזה אתכם אתם מדהימים".

    "היתה לי חוויה מרגשת ומדהימה, הצטיידתי בכלי עבודה חדשים עם ילדים, התחברתי לילדה שבי ולמה שיש לה לתת. לאה ונעמי דמויות מעוררות השראה כל אחת בדרכה שהיא". "אחת החוויות היותר מרגשות ומעצימות. נעמי ולאה – תודה על השראה שתלווה אותי לכל החיים".

    "הקורס היה משמעותי מאד עבורי, סיפק לי כלים לעיסוק עם המוסיקה באופן עמוק וייחודי. מנחות מדהימות! מקצועיות, מרגשות, עמוקות, משקיעות ויצירתיות".

    "הקורס פתח לי חלון לדרך עבודה חדשה ומשמעותית עם הילדים וכבר התחלתי ליישם את מה שלמדתי בעבודה אתם. למדתי שירים חדשים ודרכי לימוד יצירתיות וחווייתיות מאד. הקורס הזכיר לי איזה מקצוע נהדר בחרתי וכמה יש לי עדיין ללמוד ולהתפתח. לאה ונעמי מלמדות עם כל הלב! באופן מעניין ומרגש, החיבור ביניהן היה מוצלח מאד ומשלים".

    "התנסתי, חוויתי ולמדתי דברים חדשים, למדתי איך ליצור, איך לא להיות מקובעת ולצאת מהמסגרת ובעיקר- מוסיקה איכותית שנעלמה והחשיבות שלה ושילובה בגני הילדים שלצערי כבר לא קיים. מרצות סוחפות ומלאות בידע ורצון טוב. מלמדות בצורה חוויתית ומרתקת ומעבירות הלאה לתלמידים את כל הידע שלהן".

    "נחשפתי לגישה מיוחדת לפעילות מוסיקלית בגיל הרך, המדגישה ביטוי אישי, חיבור לרגש ולמוסיקה – הלכה למעשה, וזה גרם לי לשנות קצת את הגישה האישית שלי אחרי יותר מ-15 שנות ניסיון. כל מרצה תרמה את חלקה הייחודי לקורס: לאה – העשרת הרפרטואר, עזרה בהבנת היצירה, בניית פעילות והרחבה. נעמי- הפן הרגשי, החיבור האישי למוסיקה, טקסט ויצירתיות בתוך מסגרת". "קורס שהוא מתנה- מלא בפעילויות מעשירות הכוללות שירים ומנגינות ומלוות בריקוד ונגינה. ממש להרגיש כמו ילד וזה כיף. המרצות מאד נעימות, העבירו את השיעורים בצורה ברורה וכייפית, אחת התמקדה יותר בשירים והשנייה בחלק של טיפול באמנות מה שיצר איזון טוב והן השלימו אחת את השנייה".

    סיום הקורסעוד על הקורס:
    המוסיקה היא אמצעי לפיתוח יכולות אנושיות כמו: ביטוי, הבעה, תקשורת בין-אישית, פתיחות, חשיבה, דמיון, יצירתיות ועוד, ולכן מאפשרת לאדם בכלל ולילד בגיל הרך בפרט, להיות עם עצמו, להכיר את עצמו, לתקשר עם הסביבה, להתפתח ולהצמיח את אישיותו בהתאם לייחודו ולכישוריו.

    מטרות הקורס:
    • הענקת חוויה רגשית, עניין, הנאה ואהבה למוסיקה.
    • הקניית ידע, העשרת עולם המושגים בתחום המוסיקה והכרת דרכי שילובם בעולמות תוכן אחרים, נושאים לימודיים, שפה, תקשורת, יוזמה, ניצוח ו"ניהול".
    • חשיפה לרפרטואר מוסיקלי מתקופות ומסגנונות שונים, מהתרבות הישראלית ומתרבויות העולם.
    • טיפוח הבעה אישית באמצעות המוסיקה.
    • שכלול ופיתוח המיומנויות המאפשרות התבטאות באמצעות המוסיקה: האזנה, שירה, נגינה, תנועה, אלתור, תזמור והסמלה.
    • מתן כלים יישומיים לשילוב המוסיקה בעבודת ההוראה לגיל הרך.

    משתתפי הקורס יקבלו גישה לאתר הדרכה לחינוך מוסיקלי לגיל הרך המכיל רעיונות לפעילויות והפניות לרפרטואר עשיר ומגוון. בנוסף, יקבלו המשתתפים גישה להקלטות של יצירות מוסיקליות ושירים מתוך דיסקים ערוכים ומוכנים שלפיהם עובדות מנחות הקורס.

    הנושאים שיילמדו בקורס:
    • משחקים עם מרכיבי שפת המוסיקה.
    • הלחנה והקלטה של שירים ויצירות קטנות.
    • בניית כלי נגינה אישיים: נגינה ואלתור, סולן ותזמורת.
    • דיבוב מוסיקלי.
    • הכרות יצירתית עם ביוגרפיות של מוסיקאים מתחומי
    הג'אז והקלאסיקה.
    • ציור פרטיטורות גרפיות – קריאה לינארית ואנכית.
    • שילוב נושאים חוץ מוסיקליים מחיי הגן: חגים, טבע, הומור,
    עולם הילד ורגשותיו.
    • מילון "חי" של מונחים מוסיקליים.
    • פעילות יוצרת במוסיקה: הורים וילדים.
    • מוסיקה מהבית: שורשים מוסיקליים.
    • מיקום פוזיציה לבניית קומפוזיציה.
    • אביזר כגורם מתווך בפעילות המוסיקלית.

    מנחות הקורס:
    ד"ר לאה מרזל
    לאה מרזלבעלת תואר שני ודוקטורט מאוניברסיטת בר אילן. בעלת תואר ראשון בחינוך מוסיקלי ממכללת אורנים ומכללת לוינסקי. מרצה במכללת סמינר הקיבוצים, אחראית על פיתוח תוכניות לתואר שני ומרכזת את תחום המוסיקה במכללה. הרצתה באוניברסיטת בר אילן, לסלי קולג' ומכללת אורנים. ד"ר מרזל כיהנה כמדריכה ארצית לחינוך מוסיקלי באגף לחינוך קדם-יסודי במשרד החינוך, הייתה שותפה לפיתוח והפקה מטעם משרד החינוך של תוכניות הדרכה, חינוך והוראה לגני ילדים ולחינוך קדם יסודי וכן על פיתוח אתרי לומדה מטעם מט"ח ומשרד החינוך. מלמדת קורסים מגוונים בתחום החינוך לגיל הרך, חינוך רב תרבותי, קצב ושירה.

    ד"ר נעמי הימן-איתי
    נעמי היימן איתיבוגרת תואר ד"ר מאוניברסיטת פאריז-סנט דניס בשפות, ספרות ותרבות יהודית, תואר שני באמנויות ותראפיה מלסלי קולג' בוסטון ותואר ראשון בהוראת המוסיקה מהמדרשה למורים למוסיקה במכללת לוינסקי. בנוסף, מוסמכת בתראפיה במוסיקה מאוניברסיטת בר אילן ובפסיכותראפיה ופסיכולוגיה התפתחותית בבית החולים "גהה". ד"ר היימן היא מחברת מוסיקה ופסיכותרפיה בשילוב אומנויות בסדנאות והוראה בארץ ובחו"ל. למדה אצל זמר האופרה פליקס נייט, ניו יורק ואצל גב' רובין ווייזל קפסוט ואדית גולדשמיט, התמחתה בהוראת מוסיקה וטרום כלי בקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה בתל אביב. מלמדת הוראת חינוך יצירתי, תרפיה במוסיקה, חינוך באמצעות מוסיקה ושילוב אמנויות במכללת סמינר הקיבוצים, במכללה לחינוך ואמנות, נתניה. לימדה במכללת לוינסקי, סמינר אפעל, בקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה בתל אביב ובבית הספר לאמנויות בתל אביב. בנוסף, השתתפה כשחקנית וזמרת במחזמר "סוויני טוד" (זונדהיים) בתיאטרון הקאמרי.


      למידע נוסף השאירו פרטים


      מאשר/ת קבלת הודעות וניוזלטר מרימון

      מדיניות ביטולים:
      בנוסף לתקנון (הנמצא בעמוד "אודות לימודי החוץ") במקרה של ביטול הרשמה לסדנה עקב כניסה לבידוד מחשש להידבקות בנגיף הקורונה:
      עד תחילת הסדנה – החזר כספי מלא, לא יוכלו להשתתף בסדנה. 
      במידה ונכנס לבידוד במהלך הסדנה – יזוכה באופן יחסי לימי ההשתתפות בסדנה. 
      במקרים בהם בוצע הרישום לקורס ב"מכר מרחוק" (עסקה המבוצעת באמצעות טלפון או אינטרנט) זכאי הנרשם לבטל את העסקה בתוך 14 יום מיום ביצוע העסקה או מיום קבלת טופס ההרשמה/תקנון, לפי המאוחר מבניהם, ובתנאי שביטול כאמור ייעשה לפחות שני ימים, שאינם ימי מנוחה, קודם למועד שבו אמור השירות להינתן. למדיניות הביטולים המלאה לחצו כאן

      רוצים ללמוד ברימון?

      השאירו פרטים




        מאשר/ת קבלת הודעות וניוזלטר מרימון



        מוזמנים לעקוב אחרינו

        כלי נגישות