חפש

The Rimon Jazz Institute – המסלול למבצעי ג’אז מצטיינים

unnamed

The Rimon Jazz Institute – המסלול החדש למבצעי ג’אז מצטיינים, אותו מוביל הפסנתרן רונן שמואלי, מציע תכנית לימודים מקורית, רלוונטית ומעוררת השראה למוסיקאים מבצעים מצטיינים. תכנית הלימודים תקנה את מיטב הכלים אשר יכשירו את תלמידי המגמה כמבצעים ברמה הגבוהה ביותר ובעלי מיומנויות רב תחומיות שכה הכרחיות בעולם הג’אז של ימינו.

ה-Institute עוצב לפי הפילוסופיה הדוגלת בשילוב שבין מוסיקאי בעל יכולות ביצוע מקסימליות באלתור וביצירה בזמן אמת לבין היכולת לתרגמן גם ליצירה מקורית בעיבוד, תזמור והלחנה.

תכנית הלימודים הדו-שנתית שמה דגש על שליטה וחידוד יכולותיו של התלמיד כמבצע השולט בקצב, מלודיה והרמוניה תוך הקשבה ויצירה משותפת בזמן אמת, הקניית אוצר מילים רב סגנוני, מתן תשומת לב לפרטים וכלים להבנה וניתוח מעמיקים, כל זאת תוך טיפוח האינדיבידואל וחופש ליצירה מקורית.

ג׳אז אינסטיטיוט3הסטודנטים במסלול ילמדו אצל החצוצרן אבישי כהן והמלחין יוני רכטר אשר ילוו את תכנית הלימודים כאמנים מרצים בסדנאות אקסלוסיביות קבועות וכן עם ראש המסלול, רונן שמואלי, מתן צ’פניצקי, ענבר פרידמן, גלעד דוברצקי, מורדי פרבר, יונתן וולצ’וק, רועי בן סירה, יובל כהן, אריה וולניץ, אביה קופלמן, גורי אגמון, אלי בנאקוט ועמיקם קימלמן.
הסטודנטים ב-Institute יוכלו לבחור את מורי הכלי הפרטי שלהם מקרב נבחרת המורים של בית ספר רימון.

לסטודנט שתי אפשרויות לסיום לימודיו. האחת כבוגר “רימון” והשנייה במסלול לתואר ראשון ב – Berklee College of Music בשנתיים בלבד בכפוף להסכם ההכרה האקדמית הקיים בין שני המוסדות.

הסטודנטים ב-Institute יופיעו בפסטיבלים בארץ ובחו”ל, ייפגשו עם אמנים אורחים, יקליטו אלבום מקורי שיופץ בפלטפורמה הדיגיטלית ‘פטיפון’ המיועדת לתחנות שידור ברדיו ובאינטרנט ויהיו זכאים למלגות מיוחדות מטעם “קרן ברכה” להמשך לימודים ב-Berklee.

יחד עם להוות חממה מחנכת ומעוררת השראה מציג בית הספר רימון תוכנית לימודים יסודית, מעניינת ומאתגרת בה נחשפים התלמידים הן לג’אז המסורתי והן לנעשה בתחום הג’אז בפרט ובמוסיקה בכלל בתקופתנו אנו.

‘רימון’ חבר מייסד בארגון הבינלאומי של בתי הספר לג’אז (IASJ – International association of Schools of Jazz) וב BIN – Berklee International Network.





רוצים מידע נוסף על הלימודים ברימון?

בוגרים רבים של בית הספר רימון הינם מוסיקאים פעילים בתחום הג’אז בישראל ובעולם. ביניהם ניתן למנות את: קתיה תובול, עידן וליש, אורי גורביץ, מרק קקון, עופר פלד, חגי אמיר, רועי בן סירה, רועי אסף, רועי אוליאל, אסף דגן, אבירם גוטפריד, דן פוגטש, מתן צ’פניצקי, נדב רמז, נעם ויזנברג, חגי כהן מילוא, נדב לכיש, גדי להבי, יונתן גרינשטיין, יונתן אולייסקי, ערן פינק, תמיר שמרלינג, איתן קנר, דני דנור, אייל חי, תמי שפר, דניאל דור, רונן איציק, בן אילון, רונן שמואלי ועוד.ג׳אז אינסטיטיוט2

אמנים בינלאומיים רבים הגיעו לאורך השנים לסדנאות אורח ברימון. ביניהם:

Herbie Hancock, Chick Corea, Miroslav Vitus, Pat Metheny, Cyro Baptista, Al Di Meola, James Moody, Bobby McFerrin, Sheila Jordan, Mike Stern, Chuck Israels, Niels Henning Orsted Pedersen, Benny Golson, Glen Velez, Dave Liebman, Lew Soloff, Airto Moreira, Jeff Berlin, Guinga, Tommy Emanuel, Frank Gambale, Kenny Werner, Kevin Mahogany, Joanne Brackeen, Eddie Gomez, Jeff ‘Tain’ Watts, Kurt Rosenwinkel ועוד.

ג׳אז אינסטיטיוטהמחזור המסיים של הג’אז אינסטיטיוט בניהולו של רונן שמואלי (מימין) בתמונה למזכרת עם יוני רכטר (באמצע) בסוף קונצרט הסיום של הקורס של רכטר לתלמידי שנה ב’ במסלול המיוחד. בקונצרט שהתקיים הבוקר הציגו התלמידים מוזיקה מקורית שלהם שנכתבה לפי משימות מיוחדות שניתנו בשיעור וביניהן תזמור של הטרומבוניסט אור אורן לעיבוד של יוני רכטר ל”שיר העמק” מאת נתן אלתרמן ולחנו של דני סמבורסקי. חוויה לאזניים!

 

 

לתלמידים שהחלו את לימודיהם בשנת הלימודים 2017-18

תחום שנה א’ נ”ז שנה ב’ נ”ז
הרמוניה הרמוניה של הג’אז והמוסיקה הקלה א’ או ב’ (בכפוף לתוצאות מבחן הקבלה) 4 הרמוניה של הג’אז והמוסיקה הקלה ב’
או
בחירה
4
מלודיה קונטרפונקט א’ 2
קונטרפונקט ב’ 2
עיבוד טכניקות בעיבוד 4
הלחנה “שיעור מוסיקה” – יוני רכטר 4
פיתוח שמיעה  פיתוח שמיעה ג’ 4
קצב מיומנויות קצביות בין סגנוניות 4
אילתור היבטים מתקדמים באילתור 4 השלכות הרמוניות באילתור 4
 ביצוע  שיעור כלי יחידני(#) 4 שיעור כלי יחידני(#) 4
סדנת רסיטל למוסיקאי המבצע 4 סדנאות ביצוע אקסקלוסיביות 2
“שיעור מוסיקה” – אבישי כהן 4
אנסמבל 4  אנסמבל 4
אנסמבל 4 אנסמבל 4
 קורסים נוספים בחירה 2
סה”כ חד-שנתי 36 36

 

(#) תלמיד המגמה זכאי לשיעור כלי כפול (שעה בשבוע). קורסים אותם נדרש התלמיד להשלים בעצמו כתנאי לתעודת בוגר: הרמוניה מסורתית א’ וב’, תולדות הג’אז פיתוח שמיעה ריתמי ב או פוליריתמיקה .
(*) תלמיד הממשיך ללימודי תואר ראשון ב Berklee College of Music נדרש להשלמות נוספות בכפוף לייעוץ אקדמי.

דרישות הסיום: 70 נ”ז

 

לטבלאות קורסי החובה התקפות לתלמידים שהחלו לימודיהם בשנהל 2015-16 או לפני


לפגישת ייעוץ חינם