חפש

מגמת הפקה מוסיקלית

הפקה מוזיקלית

לטבלת קורסי החובה יש לגלול למטה

בית ספר רימון מציע מסלול לימודים יחיד מסוגו בארץ, המוקדש כולו ללימודי הפקה מוסיקלית.

תוכנית הלימודים של המסלול מתאפיינת בגישה המשלבת היבטים תיאורטיים ומעשיים גם יחד, וזאת בכל שלב משלבי הלימוד. מגמת ההפקה המוסיקלית תיתן לכם את הכלים להיות מוסיקאים מקצועיים בעלי ידע רחב ומעמיק, מיומנויות מגוונות ומעל לכל יצירתיות ומקוריות אמנותית. המסלול נותן את הכלים להיות מוסיקאים רב מימדיים, כאלה שיודעים ליצור הפקות אולפן והפקות במה ברמה הגבוהה ביותר בקנה המידה של עולם המוסיקה העכשווית.

מסלול ההפקה המוסיקלית עושה שימוש במרכז הטכנולוגי החדש של בי”ס רימון הממוקם בבניין החדש בקמפוס. זהו המקום היחיד בישראל בו תוכלו למצוא את שילוב המורים ברמה הגבוהה ביותר בכל תחומי המוסיקה.

תחום ההפקה במוסיקלית ברימון ממשיך להתמקצע ולהיתרחב ולמשוך אליו את הדור הצעיר של מפיקי המחר בתעשייה.
תלמידי המסלול יהוו חלק מנבחרת של תלמידים אשר יעבדו יחד וילמדו לדבר ולחיות את שפת ההפקה המוסיקלית ויקבלו את הכלים הדרושים על מנת להיות רלוונטיים, ולהוביל את  המוסיקה הישראלית בשנים הקרובות.
בנוסף לצוות המרצים המוביל שכולל את בכירי המפיקים והמרצים בתעשייה, יצטרפו השנה לצוות עוד מספר אנשי מקצוע בכירים, מאושיות תחום ההפקה המוסיקלית בארץ ובעולם.

שניים מהמרצים שיצטרפו השנה (2016-17) לסגל המרצים במגמה:
יוסי פיין – מבכירי המוסיקאים, נגני הבס והמפיקים בתעשיית המוסיקה בארץ ובעולם, עבד עם אומנים בכירים בארץ ובעולם כנגן, מפיק, מעבד ומתזמר. בין השמות המובילים איתם עבד: דיוויד בואי, גיל אוונס, לו ריד, בריאן אינו ובארץ: הדג נחש, מאיר בנאי, לאה שבת, קורין אלאל ועוד רבים אחרים. ברימון ילמד את תלמידי ההפקה כמנטור הפקה מקצועי אשר מכין את הסטודנטים לעבודה בתעשייה.
סיימון ויינשטוק – מבכירי טכנאי המיקס בישראל עם קריירה בינלאומית נירחבת ועבודה עם אומנים מהשורה הראשונה, בעולם – דיוויד גילמור (פינק פלויד), סטינג, גארי מור, דיוויד בואי, רוברט פלאנט (לד זפלין) ועוד, בארץ – שלמה ארצי, שלום חנוך, יהודה פוליקר, משינה, מירי מסיקה ועוד רבים אחרים. ברימון יעבוד עם התלמידים על ההיבטיים המקצועיים של המפיק ותורת המיקס המקצועי.





רוצים מידע נוסף על הלימודים ברימון?

תכנית הלימודים:

ליבה מוסיקלית:
במסלול תלמדו הרמוניה, פיתוח שמיעה ועיבוד עם אילן מוכיח, אריה וולניץ, עמיקם קימלמן, אלי בנאקוט, יוראי אורון, ד”ר אלכס ווסרמן, גורי אגמון, איריס פורטוגלי, איתן איצקוביץ’, גיל לדין, רוני הולן, ד”ר ארנון פלטי, יזהר שכטר, עופר פורטוגלי, סמדר הנדלסמן, ארי גורלי, ד”ר ג’ון בוסטוק ועוד.

סיור וירטואלי

שמוליק נויפלד

לצד לימודי הליבה המוסיקלית, יקבלו תלמידי המגמה ידע בהפקה מוסיקלית באולפן, הלחנה, סדנאות ,הפקת שירה ופרוטולס עם משה לוי, יהודה עדר, אורי זך, אודי שמחוןאייל קצב, שמוליק נויפלד, עודד דוידוב , שלומי קינן ועוד:

הלחנת שירים:
קורס העוסק בתפר בין מילים ומנגינה האופייניים למוסיקה הקלה בישראל. תלמידי הקורס יבצעו את עבודותיהם בכיתה ובפני תלמידי בית הספר. כמו כן יעסקו התלמידים בכתיבה ועשייה יצירתית תוך דיון וביקורת אישית בהתאם לקריטריונים כגון סגנון, צורה, קצב, מלודיה והרמוניה.
היסטוריה של המוסיקה המערבית: תולדות המוסיקה המערבית הקלאסית מימי הביניים ועד ימינו. הכרת יצירות נבחרות מכל תקופה באופן כרונולוגי. הכרת הצורות השונות, המאפיינים לסגנונות השונים והבנת תהליכי התפתחות המוסיקה המערבית עד ימנו.

לימודי הפקה מוסיקלית וכלים טכנולוגים:
הכרות עם סגנונות, עיבודים והפקות של מוסיקה של היום, הכרות עם תהליך העבודה באולפן בסוגים שונים של הפקות, מבנה אולפן ההקלטה ותהליכי העבודה עם האמנים באולפן, ניתוח שירים,  מבנים וכמו כן לימוד אבחנות ומונחים בסיסיים בעולם הפקה ופתרונות הפקה שונים. האזנה למוסיקה וניתוח השפה של ההפקה המוסיקלית.
ניתוח סגנונות הפקה: המפיקים מוסיקליים כמעבדים, טכנאים, יועצים אמנותיים, ה”בימאים” של ההקלטות. ההתפתחות הטכנולוגית והמוסיקלית, אימוץ סגנונות הפקה שונים, שימוש בעיבוד וטכנולוגיה בהיסטוריה של ההפקה המוסיקלית וגווניה השונים. ניתוח עבודות של דמויות כגון פיל ספקטור, בריאן וילסון (הביץ’ בויז), ג’ורג’ מרטין (הביטלס), ג’ימי מילר (טראפיק, הרולינג סטונס), גאס דאדג’יאון (דייויד בואי, אלטון ג’ון), רוב תומס בייקר (קווין), אלן פרסונס וקן סקוט – אולפני אבי-רוד, ג’ף לין (ELO) ,טרבור הורן (פרנקי גוז טו הוליוד, ריק רובין (הביסטי בויז, רדהוט צ’ילי פפרז), דניאל לנואה ובריאן אינו (יו-2), נייג’ל גודריץ )’בק, רדיוהד) ורבים אחרים.
“עושים פלייבק”: עבודה מעשית ליצירת פלייבקים במידי ואודיו, בנפרד ומשולב, במחשב ועם נגנים ליצירת פלייבק ברמה הגבוהה ביותר. עבודה עם פרוטולס, קיוביס ולוגיק.
ת.הצליל יסודות הקלטה וסאונד למוסיקאים: סאונד ואיך הוא מתנהג באוויר, החזרים, פאזות, איך הופכים סאונד למספרים (דיגיטל). עקרונות של הקלטה רב-ערוצית, המיקסר – מבנה ותפקידו באולפן ההקלטות, המיקרופון הדינאמי, הקונדנסר ומיקרופונים מיוחדים, קדם-מגבר (pre-amp) .הדגמות, עבודה ותרגול של פילטר, אי-קיו, אנאלייזר, קומפרסור, גייט, ריוורב, דיליי, קורוס, פלנג’ר, דיסטורשן, פיץ’ שיפט וכו.

שלומי קינן 4

שלומי קינן

הפקת שירים באולפן:
“השיעור הפרטי” של המסלול. הפקת שירים מקוריים ומוכרים[קאברים] משלב בחירת השיר ועד קבלת מאסטר מוכן לשידור: בחירת שיר, המבנה, הגרוב, הקצב, הסולם, הכלים, התזמור, הצבע, הסאונד ועד התוצאה המוגמרת בשלב שלפני המיקס.השיעור מול “מורה פרטי “כ”מנטור” ומול כיתה תוך ניתוח עבודות התלמידים על ידי התלמידים והמורה והתקדמות שבועית קבועה של הפרויקט.התלמיד יצבור תיק עבודות אותו יוכל לקדם בעתיד.
פרוטולס, הקלטה, מיקס וסינטזה: daw – מערכת אודיו דיגיטלית, פרוטולס – עקרונות ומבנה התוכנה, עריכות אודיו,  הקלטה, המיקסר, הגריד המוסיקלי, תכנותי אודיו, מידי, יסודות בסינטזה, הסאמפלר, ביט דיטקטיב, עריכות מתקדמות, אלסטיק אודיו, המיקס, האוטומציה ועבודה מול וידאו.

אנסמבל:
השתתפות באחד מהרכבי בית הספר [ראה באתר ביה”ס]. בשנה השנייה והשלישית תהיה אפשרות להשתתף בהנחיה ובהפקה מוסיקלית של הרכב.

תוצרים לתיק עבודות ופרוייקטים:
עבודה פרטנית וספציפית על פרויקטים מוגדרים מראש ותחומים בהגדרה ובזמן ופרויקטים שיציעו התלמידים: הפקת שיר ספציפי בסגנון מוגדר, עבודה מול reference ,הפקת פלייבק שדומה למקור[transcription], הפקות שירים לפרויקטים של רימון כמו “שירימון”, שירי משוררים, מוסיקה תוכניתית וכו.

התמחויות וקורסי בחירה:
קורסים המותאמים לאופי התלמיד והגדרת תחום ההתמחות שיבחר.
הלחנת שירים לזמרים: קורס העוסק בתפר בין מילים ומנגינה האופייניים למוסיקה הקלה בישראל. תלמידי הקורס יבצעו את עבודותיהם בכיתה ובפני תלמידי בית הספר.
הלחנה קווית למעבד: המודוסים הכנסייתיים הקלאסיים והקשרים ביניהם. הלחנה מודלית. פישוט והרחבה מלודיים וריתמיים. הסולמות החשובים בג´אז והקשרים ביניהם. השלד המלודי (לסוגיו) האופייני לג´אז.
תיכנותים וסינטזה: התנסויות מודרכות בתיפעול סינתסייזרים קלאסיים וכלים מורכבים יותר. שימוש בסינתסייזרים ליצירת מצלולים חדשים, תוך היכרות עם שיטות הסינתזה הבסיסיות כגון סינתזה חיסורית (subtractive), סינתזה חיבורית (additive), אפנון תדרים ועוצמה (FM, AM and Ring Modulation), מעבדי אפנון (Modulation Effects), מעבדי עוצמה וכן דגימה (Sampling).
הפקת שירה באולפן: טכניקות בהקלטה והפקת שירה באולפן תוך התמקדות בהיבטים אמנותיים וטכניים.
Line Writing: עיבוד לחמישה קולות בעזרת מרווחים הרמוניים עיליים, עיבוד לחמישה קולות בעזרת קווים מלודיים, עיבוד לארבעה קולות בעזרת משולשים לא דיאטוניים, עיבוד לארבעה קולות עם BLUE NOTES , הרחבת טכניקות אלה לקולות נוספים, תזמור הומוגני והטרוגני להרכב -BIG BAND ,קונטרפונקט מלודי וריתמי ב – BIG BAND , ניתוח רפרטואר מייצג, עיבוד מודרך ל – BIG BAND.
מיקס: תפעול בסיסי של הציוד באולפן לצורכי מיקס (“בישול”) של אינפורמציה רב ערוצית מוקלטת. הכרת הקונסולה במצב מיקס וכל האפקטים הנלווים, האזנה וניתוח של מיקסים מקצועיים והדרכת התלמיד בפרויקטים המבוצעים באולפן בית הספר.

חדש! לנגנים, זמרים ומפיקים
פרויקט מחזמר
מרצה: אוהד חיטמן
פרוייקט חדש בן 8 שעות שבועיות ייפתח בשנה”ל 2016-17 ויכלול תוכן ייחודי תיאורטי ומעשי המשלב הקניית יסודות ואסתטיקה בכתיבה, הלחנה וביצוע שירים מעולם מחזות הזמר. בסמסטר הראשון יושם דגש על תרגול טכניקות יצירה שונות ובסמסטר השני הדגש יהיה על בניית מופע באופי מחזמרי/ אופרת רוק שלם. הפרויקט ישלב סטודנטים מכלל מגמות רימון – יצירה וביצוע. למידע נוסף
אוהד חיטמן

טבלת הקורסים:

תחום שנה א’ נ”ז שנה ב’ נ”ז שנה ג’ נ”ז
הרמוניה הרמוניה מסורתית א’ 4 הרמוניה של הג’אז והמוסיקה הקלה ב’ 4
הרמוניה של הג’אז והמוסיקה הקלה א’ 4
עיבוד ותיזמור יסודות בעיבוד 2 טכניקות בעיבוד 4 תיזמור למיתרים ונשיפה 4
הלחנה הלחנת שירים א’ 4 מוסיקה תכניתית 4
פיתוח שמיעה פיתוח שמיעה א’ 6 פיתוח שמיעה ב’ 6 פיתוח שמיעה ג’ 4
קצב פיתוח שמיעה ריתמי א’ 2 פיתוח שמיעה ריתמי ב’ 2
מוסיקה וטכנולוגיה עושים פלייבק 4 מיקס 4
סאונד באולפן הביתי 4
מבוא להקלטה באולפן 2 טכניקות הקלטה באולפן 4
הפקה מוסיקלית מבוא להפקה מוסיקלית באולפן 2 הפקת שירים באולפן 8 פרוייקט הלחנה/ הפקת שירים 8
הפקות ראשונות 2 כיתת אמן – מגמת הפקה 2 פרוייקט הפקה אישי 2
כיתת אמן – מגמת הפקה 2
האזנה וניתוח ניתוח וביקורת שירים מקוריים א’ 2 תולדות המוסיקה המערבית 4
האזנה וניתוח של טכניקות וסגנונות הפקה 2
קורסים נוספים מקלדת משנה א’ 2 לגעת בתעשיה 4
סה”כ חד שנתי 36 36 36
סה”כ תלת שנתי 108

תנאי הקבלה למסלול ההפקה המוסיקלית (לתלמידי שנה א):
בחינה וראיון אישי עם ראש המגמה
פטור מקורס הקלטת מידי/אודיו (שליטה בתכנת קיובייס)

דרישות המעבר משנה לשנה:
קבלת ציון מינימלי של B+ בהפקות ראשונות, במבוא להפקה מוסיקאלית באולפן, בעושים פלייבק, ובסאונד באולפן הביתי

דרישות הסיום לתעודת בוגר רימון בהפקה מוסיקלית:
העלאת מופע סיום שהציון המינימלי עליו הוא B+
צבירת 10 נקודות מעשיות
הגשת פורטפוליו (תיק עבודות)

לטבלאות קורסי החובה התקפות לתלמידים שהחלו לימודיהם בשנהל 2015-16 או לפני


לפגישת ייעוץ חינם