כך המוזיקה שלכם תהפוך אתכם ליוטיוברים מובילים

YouTube כבר מזמן לא נחשבת לפלטפורמה חדשה, ועם זאת היא עודנה נחשבת למסתורין בעיני מוזיקאים רבים שמחפשים את הדרך לפרוץ אל התודעה. לאלו מכם שהספקות עוד מקוננות בלבם, מומלץ להעיף מבט חטוף ברשימות שמאגדות כמה מן הכוכבים הגדולים של תקופתנו שחייבים ליוטיוב לא מעט בזכות תרומתו לקריירה שלהם.

ג'סטין ביבר, צ'ארלי פות', The Weekend, אד שירן ועוד שמות רבים וטובים התחילו את דרכם מערוץ הסרטונים העולמי, צברו קהל, פרצו אל התודעה, ומשם השאר כבר היסטוריה. אז איך אתם, הנגנים, הזמרים והתקליטנים באשר הם יכולים לנצל את הפוטנציאל העצום של יוטיוב? ומה זה דורש? המדריך הבא הוא עבורכם.

הפוטנציאל שלכם ביוטיוב

האם העלאת השיר שלכם ליוטיוב מיד תשיג את התוצאות? לא נזרוק לאוויר הכרזות של חלומות ורודים. אבל בהחלט כדאי שנפתח את המדריך עם כמה מספרים מעניינים; מבין שירותי הסטרימינג השונים בענף המוזיקה, יוטיוב מחזיקה בנתח של למעלה מ-45%. הרבה מעבר לכל שירותי הסטרימינג שקיימים בענף.

מחקרים מצאו שלמעלה מ-80% מבני הנוער, עושים שימוש ניכר ביוטיוב מדי יום ונדמה שכל שירות שכולל בתוכו סרטונים (טיקטוק מישהו?) הופך לשימושי יותר ויותר. תוסיפו לכך את העובדה שיוטיוב היא פלטפורמה חינמית לחלוטין, והרי לכם מתכון טוב לנוכחות עקבית של גולשים שעשויים למצוא ערך בתוכן שתעלו.

האם משתלם להיות יוטיובר מוביל?

אם המטרה שלכם להיות יוטיוברים מובילים עם תהילה ועושר מידיים וללא כל עבודה קשה, מומלץ להכיר במציאות – יוטיוב רוויה בתכנים מושקעים ולכן חשוב להתמיד בצעדים הבאים כדי להתחיל בטיפוס ההדרגתי לפסגה. ואם לא די בכך, אז בשנים האחרונות היא גם הקשיחה את התנאים שיכולים להפוך את ערוץ היוטיוב לרווחי.

בעוד שבעבר, היה ניתן להצטרף לתכנית תשלומים מיוטיוב בעבור עשרת אלפים  צפיות בערוץ, הרי שעתה יוטיוב מתנה את ההצטרפות ב-למעלה מארבעת אלפים שעות צפייה ולמעלה מאלף עוקבים. כך למעשה, עם מיליוני צפיות, ניתן לעתים להרוויח כמה אלפי שקלים.

אז למי זה מתאים?

אם אתם נכונים לעבודה קשה והתמדה, יודעים כי עליכם להשקיע לא מעט זמן ביצירת ערוץ אטרקטיבי ומוכנים להיות עקביים וחרוצים – זה הזמן לשנס מותניים, להפשיל שרוולים ולהתחיל בצעדים הבאים.

שלב 1: פתיחת חשבון Youtube

גם הרמטכ"ל עבר בהתחלה תהליך חיול, וזהו 'תהליך החיול' שלכם: פתיחת חשבון באופן חינמי וללא כל צורך בהשקעה ראשונית.

לצורך פתיחת החשבון כיוטיוברים, אתם נדרשים לפתיחת חשבון Gmail שכן הפלטפורמה שייכת לענקית החיפוש. מוטב שלא למהר בפתיחת החשבון ולחשוב היטב על שם החשבון כמו גם על כתובת האימייל שאתם שמים. וודאי שלא הייתם רוצים לשכוח את הסיסמה וגם לא למצוא שום דרך להיכנס לניהול החשבון ולהמשיך ולטפחו.

מזל טוב! פתחתם חשבון יוטיוב משלכם. זמן השקעה מוערך הוא: 2 דק' בלבד. עתה אתם ניצבים אל מול העבודה האמתית.

שלב 2: העלאת סרטון… חכו רגע אחד

קל נורא להעלות סרטון ליוטיוב, וכל שעליכם לעשות הוא ללחוץ על אייקון של מצלמה עם סימן פלוס, לגרור לאחר מכן את קובץ הסרטון, להחליט על מספר הגדרות (תוכן שמתאים או לא מתאים לילדים לדוגמה), להמתין מספר דקות והרי שיש לכם סרטון באוויר.

אך כדי לייצר עמוד שמביא איתו באזז בתחום המוזיקה, חשוב להעלות תוכן איכותי, או לפחות באיכות שאתם יודעים שגם אתם וגם המאזינים יוכלו לחיות עמה.

טעות שיוטיוברים רבים עושים היא להמתין עד ליצירת קליפ מושקע. עד אז העמוד שומם לחלוטין. לא ניכנס להגדרות טכניות סבוכות, אך נקצר ונאמר שהאלגוריתם של יוטיוב מעריך ומבליט יותר ערוץ פעיל, מאשר ערוץ שמעלה בתוכו סרטון אחד במשך שנה. אז תנו לעצמכם דרור והעלו סרטונים גם אם הם לא קליפ מרשים או איכות שלא יורדת מאולפן הקלטות.

שלב 3: הצטיידו בהתאם והעלו סרטונים!יוטיובר

אמנם אפשרי להתפשר על איכות הסרטונים, אך מוטב שלא להסריט עם הנייד.

ההמלצה הגורפת היא להצטייד במצלמה דיגיטלית שמסוגלת גם לצילומי ווידאו באיכות גבוהה או מצלמת DSLR.

אפשר להסתמך על איכות המיקרופון של המצלמה, אך כדאי ואף מומלץ לצייד אותה במיקרופון חיצוני שייצר עבורכם איכות סאונד גבוהה יותר.

כאן מן השלב הזה, תוכלו לייצר תוכן איכותי של שירים, קאברים מעניינים או מקטעים מוזיקליים כאלו ואחרים. מספיק לחפש קאברים או פינגרסטייל כדי לגלות שפע של מוזיקאים שזוכים לאינספור צפיות ותגובות משבחות.

שלב 4: שדרוגים? זה כבר עניין של תקציב

אולפן הקלטות ביתי הוא כבר עסק מעט יותר יקר שיכול להסתכם בכעשרת אלפים שקלים עבור ציוד בסיסי איכותי.

קצרה היריעה מלפרט את מכלול הפעולות וזה כבר יכול להיות שמור למדריך הבא, אך דעו כי תצטרכו להצטייד בתוכנת הקלטות איכותית, כרטיס קול שיתחבר אל המחשב ומיקרופונים המותאמים להקלטת סאונד ושירה.

המלצה שלנו: התחילו לתחזק את ערוץ היוטיוב שלכם עם סרטונים "חובבניים" יש שיאמרו, ובכדרך אגב אם מתאפשר, עבדו גם על קליפים והקלטות באיכות גבוהה יותר.

רוצים ללמוד ברימון?

השאירו פרטים




    מאשר/ת קבלת הודעות וניוזלטר מרימון



    מוזמנים לעקוב אחרינו

    כלי נגישות