סגנונות הלחנה במוסיקה של המאה ה-20

מרצה: רפי קדישזון

תחום: הרמוניה

חובה במסלול: הלחנה עיבוד וניצוח

משך הקורס: שנתי

שעות שבועיות: 2

נקודות אקדמיות: 4

תנאי קדם: הרמוניה מסורתית ב' למלחינים (מגמת הלחנה, עיבוד וניצוח)

תנאי קדם - הערות: תולדות המוסיקה המערבית וניתוח יצירות ב’, הרמוניה מסורתית ב’ למלחינים, פיתוח שמיעה ג’ למלחינים

המאה ה-20 התאפיינה בשבירת התפיסה ההרמונית הפונקציונאלית באמצעות שימוש בהרמוניה מודאלית,בהרמוניות “משוטטות”, בכרומטיקה עשירה, באקורדים כבצבעים, בפוליטונליות (הופעתם של סולמות שונים בקולות שונים), בא-טונליות (מוסיקה ללא מרכז טונאלי כלל, שיטת הלחנה המכונה “מוסיקת שנים עשר הטונים”), בסריאליזם, במוסיקה רפטיטיבית, במינימליזם, בנאו-קלאסיקה, במוסיקה קונקרטית (צלילים מחיי היום-יום ועוד), במוסיקה אלקטרו-אקוסטית, במוסיקה אלקטרונית, בג’אז  בכתיבה מרובה לכלי הקשה ועוד.
לצד החיפושים אחר טונליות חדשה קיימים במאה העשרים חיפושים אחר מבנים(מבנה של “מובייל”, מבנה סימטרי), מצלולים וצורות חדשות או מחודשות,הרכבים חדשים (יצירה ל-13 כלי הקשה, יצירות אלקטרוניות בשילוב הרכבים אקוסטיים) ושימושים בקול האנושי בדרכים חדשות. בכל אלא נעסוק בקורס תוך כדי שמיעת דוגמאות וניתוח של יצירות מפרי עטם של מלחינים נבחרים (שנברג, דביוסי, ראוול, סטרווינסקי, ברטוק, וארז, רייך, בריו, פארט, קורטג ועוד).

רוצים ללמוד ברימון?

השאירו פרטים





מוזמנים לעקוב אחרינו


Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support