הכשרת מורים לפיתוח קול 5.11.19

ללמוד להיות מורים לפיתוח קול עם המומחים בתחום

מטרת הקורס היא להכשיר זמרים בעלי ניסיון בשירה ובלימוד פיתוח קול להיות מורים לפיתוח קול, כאלה שבוטחים בידע שלהם לקדם זמרים ואוהבי שירה. בקורס יינתן גם ידע תאורטי וגם מעשי: נלמד את המבנה האנטומי והפיזיולוגי של הקול, לאבחן בעיות קוליות נפוצות ודרכים לפתור אותן ותרגילים שונים לבניית היכולת הקולית של התלמידים. מבחינה פדגוגית נלמד על דרכי למידה שונות של תלמידים ועל הגישות השונות שעלינו לפתח כלפי מגוון התלמידים שלנו.

קורס הוראת פיתוח קול ברימון

הקורס בהנחיית תמי קצין יינתן ידע תאורטי ומעשי: נלמד את המבנה האנטומי והפיזיולוגי של הקול, לאבחן בעיות קוליות נפוצות ודרכים לפתור אות ותרגילים שונים לבניית היכולת הקולית של התלמידים. נלמד על דרכי למידה שונות ועל הגישות שעלינו לפתח כלפי מגוון התלמידים שלנו.

מועד פתיחה: 5.11.2019
אורך הקורס:  28 מפגשים
מועדי הקורס: ימי שלישי, 10:00-13:00

לפרטים התקשרו: 03-5408882 שלוחה 2, או השאירו פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם:

למידע נוסף השאירו פרטים




 

למי מיועד קורס הוראת פיתוח קול

· זמרים שלומדים/למדו פיתוח קול ברמה גבוהה לפחות 4 שנים ומעוניינים להתחיל ללמד פיתוח קול
· מורים לפיתוח קול שרוצים להעלות את רמת ההוראה שלהם, להיות מקצועיים ומלאי ביטחון בעבודה
· מנהלי הרכבים קוליים שרוצים להעלות את רמת השירה בהרכב שלהם ע"י הנחייה נכונה ומדויקת יותר

המשימות בקורס:

קריאת כל פרק לפני השיעור.

הוראה הדדית: תלמידי הקורס מלמדים זה את זה בנושאים אותם לומדים באותה התקופה, ומקבלים משוב על דרך ההנחיה שלהם.

ניתוח סרטוני וידאו: יש למצוא ולהעלות לקבוצת הפייסבוק של הקורס סרטונים בנושאים אותם אנו לומדים, וכן לנתח את מה שדורש התייחסות (ע"פ הנחייתי).

מערך שיעור:  בסמסטר שני על כל תלמיד לכתוב ולשלוח מערך שיעור אחד לשבוע, וכן ללמד אותו (5-10 דקות) במסגרת המשימה של הוראה הדדית.

מבחני סוף סמסטר:  בסוף כל סמסטר יהיה מבחן בכתב על כל הנלמד מבחינה תיאורטית. את המבחן עושים כל אחד בביתו, עם ספרים פתוחים. יינתן זמן של 10 ימים לכתיבת כל מבחן.

תרגול קבוצתי/ בזוגות: על כל תלמיד להיפגש עם תלמידי אחרים מהקורס כדי לתרגל את הנלמד. מספר הפעמים הנדרש כחובה הוא 60% מכל סמסטר

הוראת תלמידים לפיתוח קול: אלה שאינם מלמדים בתחילת השנה צריכים להתחיל ללמד לפחות מתחילת סמסטר 2, לפחות תלמיד אחד ורצוי יותר. יש לתעד את תהליך ההוראה ולשלוח במסגרת היומן האישי.

כתיבת יומן תיעוד התקדמות אישי:  פירוט על כך יישלח לאחר תחילת הקורס. יש להגיש אחת לחודש, כלומר מינימום של 7 פעמים.

* יש צורך לעמוד במטלות ודרישות הקורס על מנת לסיים את הקורס בהצלחה ולקבל תעודת סיום.

סדנת פיתוח קול בית ספר רימון

קורס פיתוח קול

נושאי הסמסטר הראשון בקורס הוראת פיתוח קול:

  • לימוד תפקידיו של המורה לפיתוח הקול
  • יציבה נכונה
  • נשימה – מבנה ותרגילים
  • תמיכה
  • מבנה הקול
  • מבנה הלרינקס, מודעות לתנועת הלרינקס
  • דרכים להתחלת הצליל
  • מיתרי הקול
  • מאפייני הצליל המוסיקלי
  • טעויות נפוצות בהפקת קול
  • תהודה – הסבר ותרגילים
  • סוגי קול, רגיסטרים, מנעד.

הוראת פיתוח קול הסמסטר השני

  • בניית שיעור
  • הדרכה לאימון עצמי
  • הוראת שירה לילדים
  • ויברטו, שליטה בדינמיקה
  • התמודדות עם זיוף ודיוק
  • טכניקות קוליות שונות
  • הגייה
  • שמירה על בריאות הקול
  • התמודדות עם מתח

סילבוס:

תכנית הסמסטר הראשון

תפקידיו של המורה לפיתוח הקול:
מהם הנושאים העיקריים איתם מתמודד המורה בשיעורי הקול ואיך תוכל להתמודד איתם בהצלחה ויעילות.

תהליך העבודה בשיעורים:
איך להתחיל ללמד תוך זמן קצר בעזרת הכלים שיש לך כבר עכשיו גם אם לא למדת ללמד פיתוח קול לפני הקורס.

יציבה תנועה וההתמודדות עם מתח:
יציבה נכונה נותנת לנו בסיס לכל פעילות פיזית, ולכן היא אחד התנאים לשירה בריאה וטובה. חשוב שכל מורה יכיר את הכללים ליציבה ותנועה נכונה כדי שיוכל להנחות את התלמידים שלו לשיפור השירה שלהם.

נשימה – מבנה ותרגילים:
אם רוצים לשיר היטב – חייבים לשלוט קודם כל על הנשימה! נלמד מהי נשימה נכונה ואיך לפתור בעיות קוליות שנובעות מנשימה לא נכונה, כך שהתלמידים ישירו בטבעיות ובקלות רבה יותר.

תמיכה:
למה התמיכה כה חשובה לשירה ואיך מבצעים אותה בקלות ופשטות.

הכרת המנגנון הפיזי של הקול:
נכיר את מהות "כלי הנגינה" שלנו, כדי שתוכל לעזור לתלמידים שלך בפתרונות אמיתיים (ולא מדומיינים) שיאפשרו להם לשיר טוב יותר.

הכרות ושליטה על מיתרי הקול:
למרות שאיננו מרגישים אותם – הם אלה שמאפשרים לנו לשיר טונים מדויקים, לעלות ולרדת לאורך המנעד. חשוב שתכיר את המנגנון הזה כך שתוכל לכוון את תלמידיך לפתרונות טובים בשירה.

מאפייני הצליל המוסיקלי:
הפיזיקה של הצליל בטבע והקשר שלו לקול האנושי

תהודה, מנעד, רגיסטרים, סוגי קול:
לימוד התאוריה ותרגול מעשי להבנת כל אחד מהנושאים, כך שהתלמידים יוכלו לשלוט בגוון הקולי שהם בוחרים בו, לשנות ולהתאים לסוג השיר ולסגנון הרצוי.

טכניקות קוליות עם התאמה של כל אחת לבעיות השונות  שיש לזמרים:
כי כל תלמיד הוא אדם שונה, וגם אם בעיה הקולית דומה – הגישה משתנה מאדם לאדם.

יחסי מורה-תלמיד:
כלים הגיוניים שיכולים לעזור לכל מורה להתמודד עם בעיות קשורות ליחסי אנוש שיכולות לצוץ בשיעור, כך שתחוש פחות אי-נוחות ותהיה מוכן להתמודדויות השונות בשטח.

הוראה מעשית בכיתה – תרגול עם תלמידי הקורס:
תרגילים מעשיים לקידום טכניקה של התלמיד, לפתרון בעיות קוליות, יחד עם תרגול מעשי של ההוראה בכיתה, כך שתרגיש מיד את היישום על גופך וקולך ודבר יחרת בזיכרון בצורה טובה יותר.

נעזר גם בניתוח סרטוני וידאו של זמרים בהופעות.

תכנית הסמסטר השני:

איך לבנות מערך שעור יעיל ומתאים:
מרכיבי השיעור, המטרות לכל נושא, הגדרת מטרות בחימום קולי, מהם התרגילים המתאימים לחימום ולפיתוח הקול​

הדרכת התלמיד לאימון עצמי יעיל בבית:
איך ניתן להמשיך את תהליך השיעור בעצמם, מה לעשות, ממה להימנע, איך לבנות שגרת אימון מתאימה, איך לחמם את הקול לפני הופעה או מבחן בשירה

הוראת שירה לילדים:
שעור מפורט על דרכי עבודה עם ילדים בתחום השירה, על הדומה והשונה בין קולות ילדים לעומת קולות מבוגרים, הגישה הכללית לגבי הוראת ילדים, ארגון השיעור לילדים, מאפיינים פיזיים של קול הילד, תרגילי קול מתאימים, בחירת רפרטואר לילדים, עבודה על רגשות בשירה, הקול בתקופת ההתבגרות המינית.

ויברטו:
מהו, מתי ללמד, איך ללמד, מהן הטעויות הנפוצות. תרגילים להוראת ויברטו, ויברטו בסגנונות מוזיקליים שונים

​דינמיקה:
איך אפשר לשלוט בדינמיקה מבלי לעייף את הקול ולהזיק לו, איך ללמד, בעיות נפוצות ופתרונות, סימני הדינמיקה

​תפיסה מוזיקלית, דיוק מוזיקלי והתמודדות עם זיופים:
הסיבות העיקריות לזיוף בשירה, דרכים לפתרון +תרגילים רבים

טכניקות קוליות שונות (belting, טוואנג):
הסבר פיזיולוגי, איך מפיקים קולית, בעיות נפוצות, עם תרגול בשיעור ללמידת הטכניקה

הגייה (דיקציה):
מהם אברי ההגייה (לשון, לסת, החך הרך), תרגול לכל איבר הגייה, טעויות נפוצות בשימוש בהם, עיצורים, תנועות, בעיות נפוצות ופתרונות

​שמירה על בריאות הקול:
עם התייחסות אל הגוף באופן כללי ואל הקול במיוחד. כולל סקירה קצרה על מחלות נפוצות שפוגעות בקול, דרכי מניעה אפשריות, התנהגות בעת מחלה, התאוששות לאחר מחלה ותפקידיו של המורה בתהליך ההבראה. שמירה על הקול ביום-יום. בנוסף יש כאן סעיפים נוספים על השפעת ההיריון על הקול והשפעת ההזדקנות על הקול

התמודדות עם מתח לפני הופעה או אודישן:
מהם המאפיינים, דרכים להתמודדות ותרגילים מתאימים.

תרגול מעשי בכיתה:
בכל שבוע תלמידים יביאו הקלטות של שעורים עם תלמידים שלהם וביחד ננתח את הבעיה וננסה למצוא לכך פתרונות. יהיו תרגילי ניתוח של קטעי וידאו מיוטיוב כדי לשפר את יכולת האבחון שלכם.

בדיקת טכניקות שונות לפתרון בעיות שונות הצצות בשעורים.

הקורס מלווה בספר שכתבה תמי קצין "ארגז הכלים של המורה לפיתוח הקול"

 

דרישות קבלה

ניסיון לימוד פיתוח קול של לפחות 4 שנים, יכולת קריאת תווים, נגינת סולמות וליווי בסיסי על מקלדת/פסנתר, אודישן (בווידאו) עם תמי קצין. (יש אפשרות להשלים לימודי מקלדת במקביל לקורס באופן פרטי).

לימוד פיתוח קול

 

על מנחת הקורסתמי קצין

מורה לפיתוח קול, מלמדת הוראת פיתוח קול לזמרים, ביצוע שירי מחזמר ומנהלת הרכבים קוליים. מלמדת בבי"ס "רימון" מעל ל-30 שנים.
בעלת תואר BA  במוזיקה מאוניברסיטת אריזונה, חוג משנה – משחק.
למדה פיתוח קול אצל רחל הוכמן ובבית הספר רימון.
השתלמה בשיטת ג´ו אסטיל באנגליה, שיטת Somatic Voicework עם Jeanette LoVetri בארה"ב, קורס אקוסטיקה של הקול עם Yohan Sundberg בשבדיה, קורס בנושא מדע הקול באנגליה עם Kerrie Obert.
עברה השתלמויות רבות בתחום השירה בתיאטרון, כולל קורס בימוי.
מנהלת מוזיקלית של הרכבים לשירי מחזמר "מיוזיקה" ו"מיוזיקנטו".
ניהלה מוזיקלית את הקברט הסטירי “החטא השביעי”, את המקהלה ב”פורגי ובס” עם התזמורת הקאמרית הקיבוצית ובפרויקטים קוליים בארועים שונים.
לימדה בסטודיו למשחק של ניסן נתיב, בסמינר הקיבוצים, בתיכונים “תלמה ילין” ו”מטרו ווסט” ובסדנאות נוער שונות.
לימדה פיתוח קול במספר חבורות זמר וניהלה כמה מהן מוזיקלית.
עבדה בתחום העבודה הקולית וההגשה בתיאטרון.
מחברת ספר להוראת פיתוח הקול שיצא לאור בעתיד הקרוב.

למידע נוסף לחצו כאן

הקורס זוכה לתגובות מדהימות, להלן מספר רשמים של משתתפי הקורס:

״לקח לי זמן מה להגיע להחלטה שאני מצטרפת לקורס של תמי' עד לא מזמן. הקשבתי לקול בתוכי שאמר "היי אני מורה מנוסה, אני כבר יודעת איך ללמד ולא זקוקה לקורסים…" אבל לאחרונה, ברגע של כנות ובהירות, הודיתי בפני עצמי – אני אמנם מנוסה ומלמדת די הרבה זמן, אבל עדיין יש בי שאלות שצצות, וחורים בידע שניסיתי למלא אך לא מצאתי מענה הולם. וחוץ מזה… אם רוצים להמשיך ולהתפתח במשהו באמת אז אני מאמינה שהלימוד אף פעם לא נגמר 🙂 ואכן – הקורס נותן המון: הוא מועבר בצורה מקיפה ומקצועית מאוד. תמי מקסימה, סבלנית ובעלת ידע וניסיון אדיר בהוראה, אני מרגישה שאני מקבלת מענה רחב לשאלות שצצו וגם המון ידע שהיה חסר לי, במיוחד בתחום האנטומיה, אך לא רק. ומעבר לכל הטוב הזה, יש גם משהו כל כך נכון ומלמד בלהתאסף יחד כקבוצה, להקשיב, לשאול ולחלוק כל אחד מניסיונו. אני מאוד ממליצה על הקורס הזה לכל מי שעוסק בהוראת \ הדרכת שירה ופיתוח קול, ומעוניין להעלות בצורה משמעותית את רמתו כמורה.״
– שירי גולן, מורה לפיתוח קול וזמרת

״הקורס השני שאני לוקחת אצל המורה הנהדרת הזאת! כמה למדתי על הקול האנושי, על אנטומיה ושבירת מיתוסים ששנים אני מתייחסת אליהם כאמת רק כי מישהו לימד אותי את זה פעם. כמה טוב לדעת עובדות ולא תחושות ודימויים באוויר. תרם לי מאוד קודם כל בתור מורה לפיתוח קול וכמובן בתור זמרת! תודה תמי על הכל והקול !! היה מעשיר ואני ממליצה לכל מי שזה רלוונטי בשבילו ללכת וללמוד״.
– תמר שטיין, מורה לפיתוח קול וזמרת

״מה שעורר אותי לפנות אל תמי הוא הרצון להתמקצע בהוראת פיתוח קול. באתי עם רקע וניסיון מסוים אבל המפגשים תמי החכימו אותי ונפתחו לי אופקים חדשים, טכניקות חדשות, מושגים חדשים וגם קיבלתי השראה ממורה סופר חרוצה… בעקבות הלמידה איתה ההוראה שלי עלתה בכמה רמות, הידע שצברתי נתן לי המון ביטחון – וההוראה הרבה יותר נוחה וכיפית לי וממילא לתלמידים… הגעתי לכמה תובנות: שכדאי מאוד לעבור השתלמויות בתחום, ומכיוון שזהו תחום שכל הזמן נחקר ברמה האנטומית פיזיולוגית וברמה המנטלית והנפשית. כדאי לעקוב אחר הממצאים של המחקרים כדי שאוסיף לעצמי עוד נדבך שהבנתי בתחום. תובנה נוספת – הוראת פיתוח קול היא דבר מורכב ביותר – אין נוסחה/ שיטה אחת שמתאימה לכולם ולכן המורה צריך להגדיל ראש בעבודה שלו עם התלמידים השונים. לכן זה דורש ללמוד כמה שיותר גישות וטכניקות כדי שארגז הכלים יהיה רחב מספיק ע"מ שיוכל להתאים לכל תלמיד תכנית עבודה משלו…״ המלצה כללית: תמי מורה מעולה, ובכלל אישיות מקסימה – התכנים שהיא מעבירה בקורס חשובים מאוד לכל מי שרוצה להתמקצע בהוראת פיתוח קול 2018, את הידע שלה היא מעבירה באהבה ובסטייל האישי שמיוחד רק לה.
– אוהד עוזרי, מורה לפיתוח קול וזמר

״החלטתי להירשם לקורס מתוך כך שלמדתי אצל תמי קורס ברימון בעבר והתרשמתי מהיסודיות והמקצועיות שלה. כשנרשמתי גיליתי שגם מעבר למה שידעתי אודותיו היא העבירה את החומר עם המון הומור, מה שקנה את ליבי, והמון העמקה בתחומים בהם מורה לקול וזמר נוגע בהם, אצלי הצמא להבנה גדל וגדל. הידע שרכשתי נתן לי הבנה נוספת לגבי החיבור וההבנה שלי אל הכלי שלי כזמרת, וכמורה לפיתוח קול. החיבורים בין הגוף-הקול-הנפש התהדקו, ואני ממשיכה להעמיק ולהדק אותם. כמורה- מצאתי את עצמי מקבלת עוד ועוד תלמידים ועבודות, ונהנית מכל רגע 🙂 כזמרת- מרגישה שהתקדמתי והתפתחות, ויש לי כיום יותר כלים ליישום הטכניקה הקולית שלי, ובכך גם יש לי יותר יכולת להביע את עצמי . תמי, נתת לי הרבה מעבר למה שיכולתי לנחש, ממליצה בחום רב על הקורס!!!
– מורן שירה נתיב, מורה לפיתוח קול וזמרת

״תמי – הקורס היה אוצר בלום. אני מלמדת הרבה יותר טוב עכשיו ובתור מי שאחת ההנאות הכי גדולות שלה בחיים זה ללמד זה מעניק לי טעם חדש לחיים ואושר שלא יסולא בפז. עכשיו כשהידע התאורטי הרבה יותר ברור לי גם קל לי לחבר תרגילים חדשים לתלמידים – תרגילים הרבה יותר ממוקדים והרבה יותר אפקטיביים, וכיף לראות איך התלמידים מתקדמים, כולל שניים שעמדו במקום וכמעט שהתייאשתי מהם ופתאום גם הם מתחילים לפרוח. תודה רבה על הכול!!!!!!!!!!״
– אלה אלרם, מורה לפיתוח קול וזמרת

״הקורס מאוד עוזר בעיקר כי אין יותר מדי פלטפורמות בארץ שאפשר להיפגש בהם וללמוד ולדון בכל מה שקשור בהוראת פיתוח הקול. רוב המורים פה לדעתי פועלים על פי מה שהם למדו בשיעורים הפרטיים שלהם. לא באמת מקבלים הכשרה נוספת שקשורה ספציפית לאיך ללמד ולהעביר את המקצוע לתלמידים. כאן יש הזדמנות ללמוד ממורה בעלת הרבה ניסיון. חוסך הרבה חיפושים ולימוד עצמי. לי זה נתן יותר ביטחון כשאני מלמד את התלמידים שלי. יש פתאום הרגשה כאילו אתה יודע הרבה יותר על מה אתה מדבר . אחלה קורס! 🙂
– רומן גרין, מורה לפיתוח קול, זמר ומפיק מוזיקלי

אם אתם אוהבי מוסיקה ושירה, אם הייתם רוצים להבין ולדבר על מה שכבר אתם יודעים לעשות באופן אוטומטי ונרכש, ואם את הידע והאהבה האלה אתם רוצים להעביר לזולת, ללמד – זה הקורס בשבילכם! תמי בנתה קורס רציני, מעמיק ומקיף ביותר אודות הקול, השירה והוראת השירה המתועד בשני ספרים שכתבה ואין סוף מקורות ידע מקצועיים מהארץ והעולם שהיא חולקת בשמחה. רמת הקורס גבוהה ביותר, הוא בנוי היטב ומשתמש בכלים כמו: הסבר והדגמה, דיון ושיתוף, תצפית ודווח, צפייה בסרטים וניתוחם, תרגול מעשי, ועוד. כל אלה נתמכים ומלווים ביכולות הוראה מרובות אינטליגנציה, הקשבה אמפתית, שיתוף רעיונות ועצות, המבוססים על רצון עז וכן לקדם כל אחד ואחת בדרך המתאימה לו. האהבה והתשוקה למוסיקה, חדוות השירה וההוראה שזורים בכל רגע ורגע והופכים את הלמידה בקורס לחוויה מקצועית אומנותית ואנושית כאחד!
– עליזה צייגר, זמרת ומנהלת הרכבים קוליים.

רוצים ללמוד ברימון?

השאירו פרטים






מוזמנים לעקוב אחרינו


Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support