חפש

מחזור נוסף ללימודי תעודה בהוראת פיתוח קול יפתח באוקטובר 2018, בהנחיית תמי קצין

זמרת ג׳אז אינסטיטיוט

מטרת הקורס היא להכשיר זמרים בעלי ניסיון בשירה ובלימוד פיתוח קול להיות מורים לפיתוח קול, כאלה שבוטחים בידע שלהם לקדם זמרים ואוהבי שירה. בקורס יינתן גם ידע תאורטי וגם מעשי: נלמד את המבנה האנטומי והפיזיולוגי של הקול, לאבחן בעיות קוליות נפוצות ודרכים לפתור אותן ותרגילים שונים לבניית היכולת הקולית של התלמידים. מבחינה פדגוגית נלמד על דרכי למידה שונות של תלמידים ועל הגישות השונות שעלינו לפתח כלפי מגוון התלמידים שלנו.

מועד פתיחה: 9/10/2018
אורך הקורס: שני סמסטרים, 28 מפגשים
מועדי הקורס: ימי שלישי, 10:00-13:00 

לפרטים התקשרו: 03-5408882 שלוחה 2, או השאירו פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם:





למידע נוסף השאירו פרטים


למי מיודעת ההכשרה:
· זמרים שלומדים/למדו פיתוח קול ברמה גבוהה לפחות 4 שנים ומעוניינים להתחיל ללמד פיתוח קול
· מורים לפיתוח קול שרוצים להעלות את רמת ההוראה שלהם, להיות מקצועיים ומלאי ביטחון בעבודה
· מנהלי הרכבים קוליים שרוצים להעלות את רמת השירה בהרכב שלהם ע”י הנחייה נכונה ומדויקת יותר

זמרת שירימון במה הופעה

נושאי הסמסטר הראשון:

  • תפקידיו של המורה לפיתוח הקול
  • יציבה נכונה
  • נשימה – מבנה ותרגילים
  • תמיכה
  • מבנה הקול
  • מבנה הלרינקס, מודעות לתנועת הלרינקס
  • דרכים להתחלת הצליל
  • מיתרי הקול
  • מאפייני הצליל המוסיקלי
  • טעויות נפוצות בהפקת קול
  • תהודה – הסבר ותרגילים
  • סוגי קול, רגיסטרים, מנעד.

נושאי הסמסטר השני:

  • בניית שיעור
  • הדרכה לאימון עצמי
  • הוראת שירה לילדים
  • ויברטו, שליטה בדינמיקה
  • התמודדות עם זיוף ודיוק
  • טכניקות קוליות שונות
  • הגייה
  • שמירה על בריאות הקול
  • התמודדות עם מתח

סילבוס:

הופעה במה שירימון זמר אורגןתכנית הסמסטר הראשון

תפקידיו של המורה לפיתוח הקול:
מהם הנושאים העיקריים איתם מתמודד המורה בשיעורי הקול ואיך תוכל להתמודד איתם בהצלחה ויעילות.

תהליך העבודה בשיעורים:
איך להתחיל ללמד תוך זמן קצר בעזרת הכלים שיש לך כבר עכשיו גם אם לא למדת ללמד פיתוח קול לפני הקורס.

יציבה תנועה וההתמודדות עם מתח:
יציבה נכונה נותנת לנו בסיס לכל פעילות פיזית, ולכן היא אחד התנאים לשירה בריאה וטובה. חשוב שכל מורה יכיר את הכללים ליציבה ותנועה נכונה כדי שיוכל להנחות את התלמידים שלו לשיפור השירה שלהם.

נשימה – מבנה ותרגילים:
אם רוצים לשיר היטב – חייבים לשלוט קודם כל על הנשימה! נלמד מהי נשימה נכונה ואיך לפתור בעיות קוליות שנובעות מנשימה לא נכונה, כך שהתלמידים ישירו בטבעיות ובקלות רבה יותר.

תמיכה:
למה התמיכה כה חשובה לשירה ואיך מבצעים אותה בקלות ופשטות.

הכרת המנגנון הפיזי של הקול:
נכיר את מהות “כלי הנגינה” שלנו, כדי שתוכל לעזור לתלמידים שלך בפתרונות אמיתיים (ולא מדומיינים) שיאפשרו להם לשיר טוב יותר.

הכרות ושליטה על מיתרי הקול:
למרות שאיננו מרגישים אותם – הם אלה שמאפשרים לנו לשיר טונים מדויקים, לעלות ולרדת לאורך המנעד. חשוב שתכיר את המנגנון הזה כך שתוכל לכוון את תלמידיך לפתרונות טובים בשירה.

מאפייני הצליל המוסיקלי:
הפיזיקה של הצליל בטבע והקשר שלו לקול האנושי

תהודה, מנעד, רגיסטרים, סוגי קול:
לימוד התאוריה ותרגול מעשי להבנת כל אחד מהנושאים, כך שהתלמידים יוכלו לשלוט בגוון הקולי שהם בוחרים בו, לשנות ולהתאים לסוג השיר ולסגנון הרצוי.

טכניקות קוליות עם התאמה של כל אחת לבעיות השונות  שיש לזמרים:
כי כל תלמיד הוא אדם שונה, וגם אם בעיה הקולית דומה – הגישה משתנה מאדם לאדם.

יחסי מורה-תלמיד:
כלים הגיוניים שיכולים לעזור לכל מורה להתמודד עם בעיות קשורות ליחסי אנוש שיכולות לצוץ בשיעור, כך שתחוש פחות אי-נוחות ותהיה מוכן להתמודדויות השונות בשטח.

הוראה מעשית בכיתה – תרגול עם תלמידי הקורס:
תרגילים מעשיים לקידום טכניקה של התלמיד, לפתרון בעיות קוליות, יחד עם תרגול מעשי של ההוראה בכיתה, כך שתרגיש מיד את היישום על גופך וקולך ודבר יחרת בזיכרון בצורה טובה יותר.

נעזר גם בניתוח סרטוני וידאו של זמרים בהופעות.

קורס לזמרים הכנה לאודישניםתכנית הסמסטר השני:

איך לבנות מערך שעור יעיל ומתאים:
מרכיבי השיעור, המטרות לכל נושא, הגדרת מטרות בחימום קולי, מהם התרגילים המתאימים לחימום ולפיתוח הקול​

הדרכת התלמיד לאימון עצמי יעיל בבית:
איך ניתן להמשיך את תהליך השיעור בעצמם, מה לעשות, ממה להימנע, איך לבנות שגרת אימון מתאימה, איך לחמם את הקול לפני הופעה או מבחן בשירה

הוראת שירה לילדים:
שעור מפורט על דרכי עבודה עם ילדים בתחום השירה, על הדומה והשונה בין קולות ילדים לעומת קולות מבוגרים, הגישה הכללית לגבי הוראת ילדים, ארגון השיעור לילדים, מאפיינים פיזיים של קול הילד, תרגילי קול מתאימים, בחירת רפרטואר לילדים, עבודה על רגשות בשירה, הקול בתקופת ההתבגרות המינית.

ויברטו:
מהו, מתי ללמד, איך ללמד, מהן הטעויות הנפוצות. תרגילים להוראת ויברטו, ויברטו בסגנונות מוזיקליים שונים

​דינמיקה:
איך אפשר לשלוט בדינמיקה מבלי לעייף את הקול ולהזיק לו, איך ללמד, בעיות נפוצות ופתרונות, סימני הדינמיקה

​תפיסה מוזיקלית, דיוק מוזיקלי והתמודדות עם זיופים:
הסיבות העיקריות לזיוף בשירה, דרכים לפתרון +תרגילים רבים

טכניקות קוליות שונות (belting, טוואנג):
הסבר פיזיולוגי, איך מפיקים קולית, בעיות נפוצות, עם תרגול בשיעור ללמידת הטכניקה

הגייה (דיקציה):
מהם אברי ההגייה (לשון, לסת, החך הרך), תרגול לכל איבר הגייה, טעויות נפוצות בשימוש בהם, עיצורים, תנועות, בעיות נפוצות ופתרונות

​שמירה על בריאות הקול:
עם התייחסות אל הגוף באופן כללי ואל הקול במיוחד. כולל סקירה קצרה על מחלות נפוצות שפוגעות בקול, דרכי מניעה אפשריות, התנהגות בעת מחלה, התאוששות לאחר מחלה ותפקידיו של המורה בתהליך ההבראה. שמירה על הקול ביום-יום. בנוסף יש כאן סעיפים נוספים על השפעת ההיריון על הקול והשפעת ההזדקנות על הקול

התמודדות עם מתח לפני הופעה או אודישן:
מהם המאפיינים, דרכים להתמודדות ותרגילים מתאימים.

תרגול מעשי בכיתה:
בכל שבוע תלמידים יביאו הקלטות של שעורים עם תלמידים שלהם וביחד ננתח את הבעיה וננסה למצוא לכך פתרונות. יהיו תרגילי ניתוח של קטעי וידאו מיוטיוב כדי לשפר את יכולת האבחון שלכם.

בדיקת טכניקות שונות לפתרון בעיות שונות הצצות בשעורים.

הקורס מלווה בספר שכתבה תמי קצין “ארגז הכלים של המורה לפיתוח הקול”

דרישות קבלה: ניסיון לימוד פיתוח קול של לפחות 4 שנים, יכולת קריאת תווים, נגינת סולמות וליווי בסיסי על מקלדת/פסנתר, אודישן (בווידאו) עם תמי קצין. (יש אפשרות להשלים לימודי מקלדת במקביל לקורס באופן פרטי).

tami1-199x300על מנחת הקורס: תמי קצין
מורה לפיתוח קול, מלמדת הוראת פיתוח קול לזמרים, ביצוע שירי מחזמר ומנהלת הרכבים קוליים. בעלת תואר BA במוזיקה מאוניברסיטת אריזונה, חוג משנה – משחק. למדה פיתוח קול אצל רחל הוכמן ובבית הספר רימון. השתלמה בשיטת ג´ו אסטיל באנגליה, שיטת Somatic Voicework עם Jeanet LoVetri בארה”ב, קורס אקוסטיקה של הקול עם Yohan Sundberg בשבדיה. עברה השתלמויות רבות בתחום השירה בתיאטרון, כולל בימוי. מנהלת הרכב שירי מחזמר “מיוזיקה”.ניהלה מוזיקלית את הקברט הסטירי “החטא השביעי”, את המקהלה ב”פורגי ובס” עם התזמורת הקאמרית הקיבוצית ובפרויקטים קוליים בארועים שונים. לימדה בסטודיו למשחק של ניסן נתיב, בסמינר הקיבוצים, בתיכונים “תלמה ילין” ו”מטרו ווסט” ובסדנאות נוער שונות. לימדה פיתוח קול במספר חבורות זמר וניהלה כמה מהן מוזיקלית. עבדה בתחום העבודה הקולית וההגשה בתיאטרון.

למידע נוסף לחצו כאן


לפגישת ייעוץ חינם