כך תבחר את כלי הנשיפה הראשון שלך

אם אתם מתלבטים באיזה כלי נשיפה לבחור, כדאי שתכירו את ההבדלים ביניהם. חשוב שתדעו שכלי נשיפה אחד לא תמיד דומה לשני בטכניקות הנגינה או בסגנון המוזיקה אליו הוא משתייך. זאת אומרת שלא תמיד ישנו מסלול מעבר נוח מכלי לכלי. בעולם המודרני, כלים כמו סקסופון או חליל, יכולים למצוא את עצמם משתלבים נהדר בלהקות רוק או במוזיקה אלקטרונית. הכל פתוח ואפשרי היום מבחינה מוזיקלית.

סוגי כלי נשיפה נפוצים וסיפור קצר על סקסופון

בין כלי הנשיפה הנפוצים תמצאו: סקסופון, חליל, חצוצרה, קלרינט, קרן, אבוב, בסון, טובה וטרומבון. הכלים מתחלקים לשתי קטגוריות עיקריות: עץ ומתכת.
אלו לא נמדדים על ידי סוג החומר ממנו עשוי הכלי, אלא על אופן הפקת הצליל בכלי. סקסופון לדוגמא הוא כלי מתכתי ברובו ששייך לקטגוריית כלי הנשיפה מעץ. לא נתעכב כאן על הדרך לסווג בין שתי הקטגוריות.

סקסופון הוא כלי מאוד נפוץ ואהוב במיוחד על נגנים חדשים. ניקח את דוגמת הסקסופון כדי להמחיש, עד כמה כלי שיועד לסגנון מוזיקה אחד, עבר תהפוכות תרבותיות וכיום הוא משתלב בסגנונות מוזיקה רבים.
את הסקסופון המציא אדולף סאקס בשנת 1841. הכלי יועד להוות חלק מתזמורת כלי נשיפה במוזיקה הקלאסית ולשם כך הוא גם שימש תקופה ארוכה. עם התקדמות המוזיקה ומיזוג התרבויות, הכלי החל להשתלב בסגנונות מוזיקה רבים. אי אפשר לחשוב על שיר ג'אז, או שיר פופ משנות ה-80 שסקסופון לא מככב בו. הרבה מלהקות הרוק המתקדם עשו ועושות בסקסופון שימוש וכך יצא, שתרבותית, הכלי המשיך להשתלב בסגנונות מוזיקה רבים והיום הוא כלי נשיפה שאהוב על מוזיקאים רבים.

אז באיזה כלי לבחור?כלי נשיפה

מוזיקה זה עניין של אהבה ושל טעם בעיקר. לכן, אם כלי מסוים מושך אתכם, פשוט לימדו לנגן עליו. היו סבלניים, ללמוד לנגן כראוי בכלי נשיפה (ובכלל בכל כלי נגינה) דורש טכניקה נכונה וזו מושגת בעזרת תרגול נכון לאורך תקופה.
אם אתם מתבלטים בין מספר כלי נשיפה, גשו לחנות מוזיקה ובקשו לנסות אותם. ניתן גם לחפש באתרי אינטרנט כגון יוטיוב ווימאו, קטעי מוזיקה קצרים של כלי נשיפה שונים כדי להתרשם מהצליל שהם מפיקים. יש לקחת בחשבון שלכל כלי יש מספר גרסאות ותתי גרסאות וכל גרסה שלו יכולה להפיק מנעד צלילים שונה . נסו לשמוע מספר גרסאות של אותו הכלי.

לסיכום

בסופו של דבר, מה שחשוב הוא ההתמדה וההנאה שלכם מכלי הנשיפה. אז אם אתם מחפשים מורה לכלי נשיפה שייקח אתכם לרמה הבאה  ברימון תוכלו ללמוד לנגן על כלי נשיפה, לאלתר, להלחין, ללמוד הרמוניה, פיתוח שמיעה מוזיקלית ועוד. אם אתם מתכוונים לקחת את לימודי כלי הנשיפה ברצינות, אל תתפשרו על פחות מזה. נגינה לא מקצועית עלולה להוות בעיה של ממש כשרוצים להתקדם בידע ובטכניקה.

רוצים ללמוד ברימון?

השאירו פרטים




    מאשר/ת קבלת הודעות וניוזלטר מרימון



    מוזמנים לעקוב אחרינו

    כלי נגישות