הישג בינלאומי- איראן בחרה ב'רימון' כמוסד המוסיקלי היחיד בעולם בארגון התרבות העולמי

בוועידה בינ"ל באיראן:-בית הספר הגבוה למוסיקה 'רימון' ועיריית רמת השרון התקבלו כחברים  לארגון התרבות היוקרתי ICCN  

ההחלטה התקבלה בוועידה השנתית של ארגון התרבות הבינלאומי שהתקיימה לאחרונה באיראן. בית הספר 'רימון' הוא המוסד המוסיקלי היחיד בעולם שהתקבל לחברות בארגון 

אחרי ארבעה חודשים של שיתוף פעולה ועבודת הכנה אינטנסיבית, הצליחו בית הספר למוסיקה 'רימון' ועיריית רמת השרון לרשום הישג נדיר ולהתקבל לארגון התרבות הבינלאומי היוקרתי ICCN  (Inter-City Intangible Cultural Cooperation Network). ההחלטה התקבלה בוועידה הבינלאומית האחרונה שקיים הארגון באוקטובר האחרון דווקא  בעיר איספהאן שבאיראן. בוועידה זו התקבלו חברים חדשים נוספים מאיטליה, קנדה, הודו, ספרד, בולגריה ועוד.

ICCN הוא הארגון הבינלאומי היחיד של ערים וארגוני תרבות, הפועל בתחום השמירה והקידום של מורשת תרבותית ברחבי העולם. הארגון פועל בתמיכת אונסק"ו (ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם). בין מטרותיו: קידום פעילויות, יוזמות ומהלכים בכפוף להסכמים הבינלאומיים ולאמנות, שימור התרבות והנכסים הרוחניים בעולם (ספרות, שירה, פולקלור, מוסיקה ומחול) ועוד.

הארגון מקיים מדי שנה אירועי תרבות גדולים שכוללים סמינרים, מפגשים מקצועיים, פורומים של נוער ונשים בנושא תרבות, מפיץ מידע בנושא שימור התרבות ומקיים פסטיבלים בכל רחבי העולם.

בית הספר 'רימון' למוסיקה, שהתקבל במעמד של חבר עמית, זכה לכבוד גדול כשנבחר למוסד המוסיקלי היחיד בעולם שהתקבל לארגון עד כה. קבלתו של רימון לארגון מהווה הוכחה נוספת להכרה הבינלאומית בתרומתו, מקצועיותו ובייחודיותו כמוסד מוביל במוסיקה, הן בישראל והן בזירה הבינלאומית.

משה סיני, מנכ"ל רימון, אמר:  אמנם מישראל נמנעה האפשרות   להשתתף בוועידה באיראן , אולם הובטח לנו כי נושא הצטרפות רימון והעיר רמת השרון, בה רימון פועל, יועלה בוועידה,ואני שמח כי הארגון עמד בהבטחתו, ובהצבעה שהתקיימה באיראן קיבלו אותנו לשורות הארגון.זו תעודה מדהימה לרימון,כמוסד תרבותי מוסיקלי המייצג למעשה את המוסיקה הישראלית,והחברות בארגון משמעותה פריצת דרך חשובה להפצתה ולשימורה במקומות רבים בעולם.

הישג מכובד נרשם גם לעיריית רמת השרון, שהתקבלה כחברה מלאה, לאחר שהמדינות החברות בארגון הכירו בחשיבותן של הפעולות אותן מבצעת העיר לקידום נכסי התרבות,בדגש על מוסיקה וזמר ישראלי, והחזון לקידום ערכים אלה בקרב התושבים.

אלי שגיא, מנהל אגף התרבות בעיריית רמת השרון, אמר:  _רמת השרון יוצרת מודל של עיר שמחזקת ערכים ומורשת הקשורים להפצת הזמר הישראלי במוסדות החינוך, בקרב בני נוער ובוגרים.אנו מעריכים את היוצרים הישראליים וחושבים כי הם ראויים ללימוד ולהוקרה.  , ומשקיעים  בכך משאבים רבים  . זו גאווה גדולה עבור תושבי העיר שארגון בינלאומי מכיר ומעריך זאת

ההחלטה של ICNN משמעותית ביותר, דווקא כעת, בזמן שבו ישראל מבודדת בחלק מהפורומים הבינלאומיים ומוחרמת על ידי מוסדות אקדמיים שונים. בנוסף, העובדה שההחלטה על קבלתם לארגון התקבלה בארץ עוינת לישראל כמו איראן, מעידה על הצלחת המארגנים להפריד בין ענייני הפוליטיקה לתרבות.

ברימון ובעיריית רמת השרון החליטו לפעול בשיתוף פעולה מלא ולתכנן יחדיו את כל הצעדים הנדרשים בכדי להשתלב בפרויקטים אותם מקדם ארגון ה – ICNN.

 

רוצים ללמוד ברימון?

השאירו פרטים




    מאשר/ת קבלת הודעות וניוזלטר מרימון



    מוזמנים לעקוב אחרינו

    כלי נגישות