אירוע השקת אולפן הקלטות על שם טומי פרידמן

ב-12/10/18 התקיים אירוע השקת אולפן הקלטות על שם טומי פרידמן. פרידמן היה שותף ליצירה והיד המכוונת מאחורי אינספור אלבומים שהפכו לנכס צאן ברזל במוזיקה הישראלית ביניהם "כמו צמח בר" של חוה אלברשטיין, שלושת האלבומים של כוורת, האלבומים של להקת "תמוז" ו"דודה", "אדם בתוך עצמו" של שלום חנוך, "גלוי ונעלם" של יהודית רביץ, אלבומי הבכורה של גידי גוב, דיוויד ברוזה, נורית גלרון, מתי כספי ורבים נוספים.

באירוע השתתפו: יואב קוטנר, דני סנדרסון, שלום חנוך, מתי כספי, יהודה עדר, דויד ברוזה וחברי להקת ׳תיסלם׳: יאיר ניצני, יזהר אשדות, יוסי שדה ודני בסן, אשר ביטנסקי, מיכאל תפוח, לואי להב, זאב (זובה) אולמן, גיא יפה, יוריק בן דוד, יעקב מורנו, ואורית זולוטוב.

דוד לוריאשמו של טומי פרידמן, ממקימי אולפן ההקלטות המיתולוגי "טריטון", מפיק מוזיקלי אגדי וטכנאי הקלטות פורץ דרך, אינו מוכר לרבים מהקהל הרחב, אולם בתעשיית המוזיקה הוא אגדה. פרידמן היה שותף ליצירה והיד המכוונת מאחורי אינספור אלבומים שהפכו לנכס צאן ברזל במוזיקה הישראלית ביניהם "כמו צמח בר" של חוה אלברשטיין, שלושת האלבומים של כוורת, האלבומים של להקת "תמוז" ו"דודה", "אדם בתוך עצמו" של שלום חנוך, "גלוי ונעלם" של יהודית רביץ, אלבומי הבכורה של גידי גוב, דיוויד ברוזה, נורית גלרון, מתי כספי ורבים נוספים.

אולפני "טריטון", שהקים טומי פרידמן עם שותפו פרנקי גליקסמן, היו בית יצירה לאמנים מובילים רבים.

IMG_7914אירוע המחווה שיזם מר אודי אנג׳ל, יו״ר בי״ס למוסיקה רימון, הוא המשך למסורת הנצחת כיתות הלימוד ברימון על שמם של אנשים בולטים בתעשיית המוסיקה בישראל והפעם לראשונה ה"כוכב" הוא טומי פרידמן-האיש שמאחורי הקלעים של האלבומים הנצחיים של ישראל. יואב קוטנר, העורך והמנחה הקבוע של אירועי ההנצחה ברימון, ליווה בסיפורים רבים על טומי, סרטונים והקלטות מאותה תקופה.

במסגרת האירוע התקיים טקס בנוכחות בני משפחתו של טומי, בו אולפן ההקלטות הראשי של רימון הוקדש לזכרו ונקרא מעתה "אולפן ההקלטות טומי פרידמן".

דויד ברוזהבאירוע נתן רימון מקום של כבוד לסיפוריהם של אנשי תעשיית המוזיקה – כישרונות הנמצאים בדרך כלל מאחורי הקלעים – טכנאים, נגנים, מעבדים ומפיקים – שיש גם להם תרומה מכרעת לתהליך היצירה. בכירי תעשיית המוסיקה, ביניהם אשר ביטנסקי, המפיק המוסיקלי לואי להב, זאב )זובה( אולמן, מיכאל תפוח, יו"ר אקו״ם יוריק בן דוד, יעקב מורנו, גיא יפה, המנהל המיתולוגי של אולפני טריטון ואורית זולוטוב שעבדה כטכנאית סאונד בתקופת תור הזהב של טריטון חילקו אנקדוטות על "מאחורי הקלעים" של העבודה על שירים מוכרים ואהובים ועל אישיותו המיוחדת של טומי פרידמן.

ונסיים בציטוט של יואב קוטנר: "בשנות השבעים היה טומי פרידמן חלוץ מרכזי במהפכת הסאונד של המוזיקה הישראלית. זו הייתה תקופת היציאה מהגישה הצנועה ודלת האמצעים שאפיינה את ההקלטות בארץ מראשית ימי המדינה ועד סוף שנות הששים. בעזרת המצאות ופתרונות טכנולוגיים פורצי דרך, טומי פרידמן הצעיד קדימה את אמנות ההקלטה ונתן למוסיקה החדשה הזדמנות להישמע כמו שצריך.עשרות התקליטים שהוא היה שותף בהקלטתם ובהפקתם עד אמצע שנות השמונים שינו לחלוטין, ולגמרי לטובה, את הרוק הישראלי החדש ובעקבותיו את עולם המוסיקה הישראלית בכלל."

רוצים ללמוד ברימון?

השאירו פרטים




    מאשר/ת קבלת הודעות וניוזלטר מרימון



    מוזמנים לעקוב אחרינו

    כלי נגישות