המדריך השלם למוזיקאי המתחיל!

כל מוזיקאי מתחיל מגיע לשלב שבו הוא מתחיל לשאול את עצמו שאלות: איך אפיץ את היצירה שלי, מה אעשה אם אמצא את עצמי במשבר כתיבה, איך אוכל ליצור גם עם תקציבים צנועים וכן הלאה. לפניכם, מדריך מקוצר, אך עם זאת מאד יעיל באשר לסטטוס שלכם כמוזיקאים מתחילים. קחו אתכם לדרך את 5 הטיפים הבאים:

 

1.צרו כמה שיותר שיתופי פעולה

שיתוף פעולה מוסיקה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הטיפ הראשון אליכם הוא ליצור כמה שיותר שיתופי פעולה עם מוזיקאים אחרים. שיתופי הפעולה משרתים אתכם עם כמה יתרונות בולטים:

העיקרון המנחה את שיתוף הפעולה הוא תרומתו של כל מוזיקאי לפרוייקט. בכדי להבהיר את הרעיון, ניתן להציג תחילה דוגמא הפוכה: זמרת המעוניינת בכותב שיכתוב עבורה שיר ובמפיק מוסיקלי שיעבד ויפיק את השיר. כידוע, פנייה אל אנשי מקצוע שכאלו – כותבי שירים ומפיקים, תעלה לזמרת המתחילה המון כסף. מנגד, שיתוף פעולה מאפשר לכל אחד – לזמרת, לכותב ולמפיק, לתרום את חלקם למען היצירה המשותפת. כך, כל הצדדים יוצאים נשכרים.

את שיתופי הפעולה תוכלו ליצור דרך הרשתות החברתיות, דרך היכרות עם סטודנטים/בוגרים בקורסים בבית הספר, היכרות בהופעות וכן הלאה.

 

2.שווקו את המוסיקה שלכם בכל הערוצים האפשריים

מוסיקה רשתות חברתיות

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

בעבר הלא כל כך רחוק, כל מוזיקאי מתחיל שהיה רוצה ליצור ולהפיץ את היצירה שלו, היה צריך לחתום אצל חברת תקליטים גדולה שתקדם אותו. כיום, הרדיו הפך כמעט שולי כך וגם מסעות היח"צ אינם הכרחיים בכדי להגיע לקהלים שונים. התרבות הדיגיטלית מאפשרת לכם לשתף את היצירות שלכם בשלל ערוצים: פייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם ועוד פלטפורמות נוספות. באמצעות שיתופים שיעשו משתמשים שיאהבו את היצירות שלכם, תוכלו להגיע לקהלים נרחבים לא רק בארץ, אלא גם בעולם.

 

3.מאמרגן אישי ועד משרד יחסי ציבור

אמרגן

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

כל מוזיקאי מתחיל מציב לעצמו מטרות שונות, וכך גם "הצלחה" נמדדת בצורה אחרת. במידה ואתם מעוניינים לפרוץ לשוק המסחרי ולהופיע כמה שיותר בציבור, יהיה נכון לעבוד בצמוד לאמרגן ומנהל יחסי ציבור. עליכם לזכור כי כמוכם יש לא מעט, ולא תמיד המוזיקאי המוכשר, היצירתי או פורץ הדרך הוא זה שמגיע בהכרח לכל בית בישראל. נסו להבין עם עצמכם מהי המטרה שלכם כמוזיקאים מתחילים, היכן אתם רואים את עצמכם בעוד כמה שנים ומהי הדרך הנכונה לכם ביותר.

 

4.התמדה, מוטיבציה והמון סבלנות

מדריך למוזיקאי מתחיל

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

עליכם להזכיר לעצמכם דרך קבע כי תהליך היצירה הוא תהליך הדרגתי, שנבנה לאט לאט. להיות מוזיקאי מצריך מכם להבין כי לעתים אתם יכולים למצוא עצמכם תקועים בתהליך היצירה, אתם יכולים להיות בעיצומו של משבר כתיבה או שתהיו נטולי רעיונות באשר להפקה המוסיקלית הבאה שלכם.

ההתמדה, המוטיבציה והסבלנות רלוונטית לכל מוזיקאי: מזמרים, דרך נגנים ועד מפיקים. עליכם להישאר נאמנים למטרה שלכם ולהיצמד לחדוות היצירה שהיא הדבר החשוב ביותר בסופו של דבר. התמידו בעבודתכם, טפחו את המוטיבציה וזיכרו כי הסבלנות משתלמת!

 

5.אל תשכחו לטפח זמן במה

זמן במה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מוזיקאי מתחיל, גם כזה שלמד לימודי מוזיקה מסודרים וגם אחד שלמד לבד, מטבע הדברים המון פעמים עסוק יותר ב"מאחורי הקלעים" מאשר בפרונט. אז נכון שהיצירה המון פעמים נכתבת בחדרי חדרים, אך חשוב גם לטפח זמן במה. כשאתם על הבמה, אתם קוצרים את הפירות, זוכים לאהבת הקהל ומתמלאים באנרגיה מחודשת שמאפשרת לכם להמשיך ליצור. גם כזמרים וגם כנגנים – מדוע הבמה חשובה כל כך?

 

רוצים ללמוד ברימון?

השאירו פרטים




    מאשר/ת קבלת הודעות וניוזלטר מרימון



    מוזמנים לעקוב אחרינו

    כלי נגישות